3.2 - Umiejętności i trening
3.2.2 - Umiejętności
Istnieje 6 umiejętności w Howrse:
- wytrzymałość
- szybkość
- ujeżdżenie
- galop
- kłus
- skoki
Maksymalna wartość umiejętności, jakie koń osiągnie w życiu, jest określona w zależności od jego przodków i gatunku. Tym samym wartość dla każdego konia może być inna, nawet jeśli są tego samego gatunku. Należy też pamiętać, że koń najlepszy w kłusie, nigdy nie zostanie mistrzem wyścigów w galopie! Ponieważ potencjał konia nie może być wiecznie powiększany, nadejdzie czas, kiedy koń przestanie czynić postępy. Tak więc zadaniem hodowcy jest taki rozwój konia, by osiągnął on swój maksymalny potencjał!
Istnieją trzy podstawowe sposoby rozwijania umiejętności konia:
- przejażdżki
- trening
- zawody
Zwracaj uwagę na zdrowie konia. Jeśli trenujesz go lub wybierasz się z nim na przejażdżki, gdy nie ma pełnego zdrowia, nie zdobędzie maksymalnej ilości umiejętności. Jeśli zaistnieje taka sytuacja, koń nie będzie mógł później odzyskać utraconych umiejętności.
Dodatkowo można je polepszać na dwa sposoby:
- Bawiąc ze źrebakiem, który ma od 8 do 16 miesięcy. W ten sposób można zdobyć maksymalnie 60 punktów do umiejętności.
- Wykonując zadania dostępne dla koni, które ukończyły 2 lata. Powodują one spadek energii o 30%. Wzrost poziomu umiejętności jest zależny od jakości zadań w ośrodku jeździeckim, gdzie zakwaterowany jest koń. Dzięki wykonywaniu zadań, konie i kucyki podnoszą poziom dwóch najlepszych umiejętności zgodnie ze swoim potencjałem. Uwaga: po ukończeniu 25 roku życia wykonywanie zadań przestaje skutkować podnoszeniem umiejętności konia!
Kiedy ukończysz rozwój danej umiejętności, będzie ona wyświetlana pogrubionym tekstem w potencjale genetycznym konia. Ukończenie rozwoju oznacza ukończenie treningów, przejażdżek oraz zdobycie wszystkich możliwych umiejętności w zawodach.
3.2.3 - Trening
Trening rozpoczyna się wraz z przejażdżkami, w wieku 1,5 roku. Dostępne są 2 rodzaje przejażdżek: po lesie i górskie. Każda rozwija konkretne umiejętności:
- Przejażdżki po lesie rozwijają ujeżdżenie, galop i skoki.
- Przejażdżki górskie rozwijają wytrzymałość, prędkość i kłus.
Gwiazdki w ramce umiejętności (środkowa część strony konia) będą się stopniowo wypełniać. Pamiętaj, że rozwój umiejętności jest ograniczony i po jakimś czasie Twój koń nie zyska już nic z przejażdżek.
Kiedy koń osiągnie wiek 2 lat, może rozpocząć trening. Każda umiejętność wymaga odpowiedniego treningu. Każdy z nich wymaga 3 godzin. Możesz połączyć kilka rodzajów treningu podczas jednego dnia konia, pamiętaj jednak, aby sprawdzać poziom jego energii oraz godzinę w historii jego akcji, aby mógł dobrze wypocząć. Pamiętaj, możesz położyć go spać najpóźniej o godzinie 22:00!
Gdy Twój koń osiągnie wiek 5 lat, możesz zacząć zabierać go na przejażdżki po plaży. Te specjalne przejażdżki dają możliwość przeniesienia punktów z jednej umiejętności konia na drugą. Im dłuższa przejażdżka, tym więcej przeniesionych punktów. Uwaga, przeniesienie jest ograniczone i odpowiada 2.5% potencjału genetycznego konia.
Pamiętaj, że jeśli morale konia jest niższe niż 100, kiedy wybierasz się z nim na przejażdżki po plaży, przepływ poziomu umiejętności nie będzie doskonały i nie da się go już cofnąć.
3.2.4 - Bonusy
Pojawiają się w osobnej ramce na stronie konia. Są to punkty dodawane do umiejętności, ale nie należy mylić ich z samymi umiejętnościami. Mogą przyczynić się do osiąganych w zawodach wyników, jednak nie wpływają na minimalne wymagania potrzebne, by w nich wystartować.
Bonusy mogą wiązać się z:
- w ośrodku, w którym zakwaterowany jest koń, w zależności od jego prestiżu
- dzięki różnym przedmiotom kupionym w sklepie, na Czarnym Rynku lub znalezionym w czasie wykonywania czynności z koniem
Są również wyświetlane ze znakiem +, kiedy najeżdżasz myszką na ramkę "Umiejętności".